Flesvoeding

Voor de geboorte van Arash had ik al in m’n hoofd dat ik in de beginperiode (eerste 3 maanden) alleen borstvoeding zou geven. Maar zoals met alles kan ook dit niet volgens planning gaan.

Borstvoeding


In een van mijn blogs had ik al aangegeven dat het geven van borstvoeding niet lukte. Het kwam maar niet op gang, ik zou dan om de zoveel uur steeds moeten kolven. En ja tuurlijk heb ik het geprobeerd. Maar het deed vreselijk veel pijn en ik gaf het na 2 keer al op. Volgens de kraamzorg zou het wel goed komen, maar dan moet je ook echt volhouden en daar had ik geen energie meer voor.

Flesvoeding

Flesvoeding
Flesvoeding

Dus onvoorbereid ben ik begonnen met flesvoeding. Ik had tijdens mijn zwangerschap allerlei zwangerschapsboxen aangevraagd. Gelukkig zat in een van die boxen een kleine babyfles van Avant. Deze heeft Arash de eerste weken gebruikt. Alleen dronk hij erg gulzig en kreeg hij last van buikkrampjes. Na veel gelezen te hebben op internet ben ik naar de kruidvat gegaan voor een andere babyfles (Difrax). Vol enthousaisme begon ik zijn fles klaar te maken. Toen Arash eenmaal begon met drinken, kwam alles er weer uit en hij begon alleen maar te huilen. Dus weer terug bij af. Ik had nog een babyfles (geen merk) dus heb ik die ook maar uitgeprobeerd. Dat was ook 10 keer niks.

Dr. Brown


Nadat ik al die flessen had uitgeprobeerd bleef er nog eentje over. Dr. Brown, wat was ik blij toen ik Arash daarmee z’n pap gaf. Hij dronk eindelijk rustig en had nauwelijks last van buikkrampen.

Eindelijk een goeie papfles. Ik raad het ook echt iedereen aan, aangezien ik al van alles heb geprobeerd. Als nieuwe ouders word je natuurlijk van alles verteld wat goed is. Maar niet elk kind is hetzelfde. En zo proberen ze dus ook met hun babyflessen reclame te maken en schijnt het tegen alles te helpen wat dus allemaal niet klopt.

Je word er gek van! Maar na alles hebben uitgeprobeerd blijf ik bij de flessen van Dr. Brown. Arash is inmiddels 7 maanden oud en drinkt er nog steeds uit. Heb inmiddels ook al de grotere maat speen besteld en die gaan best lang mee.

Een reactie posten

Nieuwer Ouder